Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 9 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 9 =

Wrześniowy "Kalejdoskop"

We wrześniowym numerze "Kalejdoskopu" przeczytacie o ciekawych wydarzeniach i postaciach, w regionie i nie tylko.

We wrześniowym numerze "Kalejdoskopu" przeczytacie o ciekawych wydarzeniach i postaciach, w regionie i nie tylko.

Marzenie: folkowy Woodstock
Na lipcowe otwarcie skansenu w Kwiatkówku pod Łęczycą przyszło półtora tysiąca osób! Na niewielkim terenie stanęła międzywojenna zagroda chłopska i budynki przemysłowe, w tym wiatrak kozłowy. We wrześniu ruszają tu lekcje z pokazami tłoczenia oleju i mielenia mąki.

Autoportret z ojcem
Za obraz „Garaż taty” 26-letnia Alicja Królewicz otrzymała wyróżnienie w organizowanym przez Biuro Wystaw Artystycznych w Sieradzu VI Ogólnopolskim Konkursie Malarskim „Triennale z martwą naturą”. Jak powstała nagrodzona praca?
Cóż, chaos bywa twórczy – mówi z uśmiechem Alicja. – Weszłam kiedyś do garażu mojego ojca i zainspirował mnie panujący tam nieporządek. Powstał obraz abstrakcyjny z przenikającymi się plamami kolorów.
Skąd się wzięło jej zainteresowanie sztuką? – Tata jest bardzo uzdolniony plastycznie. Ale nic z tym swoim talentem nie robił. Kiedy byłam mała, często rysował dla mnie, szczególnie twarze mężczyzn podobnych do niego – może to były autoportrety? Myślę, że właśnie dlatego zaczęłam malować.

Uniesiony kciuk Pendereckiego
Wywiad z Ewą Vesin, solistką Teatru Wielkiego w Łodzi. Śpiewaczka, ceniona m.in. za role w dramatach muzycznych Ryszarda Wagnera, niedawno rozpoczęła współpracę z Krzysztofem Pendereckim. W Łodzi występuje w roli Toski w operze Pucciniego.
Decyzję o pracy tutaj podjęłam, wiedząc, z jakimi artystami będę mieć do czynienia. Wielkim szczęściem dla śpiewaka operowego jest praca z maestro Tadeuszem Kozłowskim, dyrygentem, który najlepiej rozumie wokalistę – mówi sopranistka.

Filmy reżyserowane przez życie
Wielu reżyserów marzy, by możliwie jak najwięcej czasu spędzić na planie zdjęciowym. Długoterminowe działanie jest możliwe w zasadzie tylko w przypadku filmów dokumentalnych – i to takich, których reżyserzy są zarazem producentami. Ostatni projekt łodzianina Macieja Drygasa był np. realizowany przez pięć lat na sudańskiej pustyni. Wciąż trwa za to – i zapewne długo się nie skończy – praca Piotra Szczepańskiego dokumentującego rewitalizację EC1, budowę Dworca Łódź Fabryczna i Nowego Centrum Łodzi…