Kultura słowa - czyli promocja w dobrym stylu, 26.04.13
Czy faktycznie, w myśl Ludwika Wittgensteina, granice mojego języka są granicami mojego świata? Jak poszerzyć swoje słownictwo? Jak unikać błędów językowych? Jak trafić w sedno bez użycia waty językowej?
Praca w sektorze kultury wymaga kreatywności. Działania marketingowe-promocyjne oprócz ciekawej formy powinny być trafne. Ale jak przebić się przez morze sloganów reklamowych? Jak przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców? Tu z pomocą przyszło szkolenie opracowane przez Paulinę Kierzek-Trzeciak "Warsztaty mówcy: Kultura słowa - czyli promocja w dobrym stylu", które odbyło się 26 kwietnia 2013 r. w ramach RAKK.Oto kilka podpowiedzi, w jaki sposób budować kreatywne teksty:
- wykonaj burzę mózgów do tematu;
- napisz kilka wersji;
- skreślaj, wykreślaj, przekreślaj;
- buduj proste zdania;
- na wstępie nie skupiaj się na formach gramatycznych, dopracujesz to później;
- używaj różnych rejestrów językowych;
- dywaguj z umiarem;
- unikaj tautologii i pleonazmów!
I najważniejsza rada - w trakcie twórczego wysiłku nad konstrukcją tekstu nie cofaj się do tyłu i uważaj, abyś nie spadł w dół! ;)