Internet w promocji kultury i projektów kulturalnych, 5.07.13
Rewolucja w sieci czyli Web 2.0. W jaki sposób można wykorzystać dobrodziejstwo dynamicznych serwisów internetowych w promocji kultury i projektów kulturalnych? Jakie są narzędzia promocji w internecie?
Szkolenie, które odbyło się 5 lipca 2013 r. dotyczyło promocji w sieci. Podczas spotkania uczestnicy dowiedzieli się w jaki sposób budować strategię promocji i PR wydarzeń kulturalnych w Internecie. Poruszane były również kwestie dotyczące wykorzystania social media w budowaniu wizerunku instytucji.Aneta Dalbiak - specjalista od promocji i marketingu w Muzeum Sztuki w Łodzi - szczegółowo omówiła następujące narzędzia promocji w Internecie:
- poczta elektroniczna
- biuletyny elektroniczne, newslettery
- reklama online - Pay Per Click, reklama kontekstowa
- programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe
- serwisy internetowe
- (SEM) Search Engine Marketing, marketing w wyszukiwarkach
- RSS (Really Simple Syndication)
- optymalizacja i pozycjonowanie stron
- tworzenie blogów
- portale społecznościowe