Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 3 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 3 =

Mia100 Kobro

Galeria Promocji Młodych BOK Rondo w Łodzi zaprasza na wystawę Maksyma Ostrowskiego ,,Mia100 Kobro- transmutacja w /z kobietę/ą”.

Galerii Promocji Młodych BOK Rondo w Łodzi (ul. Limanowskiego 166) zaprasza na wystawę Maksyma Ostrowskiego ,,Mia100 Kobro- transmutacja w /z kobietę/ą”.

Wystawa prezentowana będzie do 28.11.2016 r.

Mia100 Kobro / transmutacja panoramy w/z kobietę/ąMaksym Ostrowski

Koncepcja Katarzyny Kobro dotycząca rozumienia pojęcia i znaczenia rzeźby była jedną z najistotniejszych w polskiej sztuce XX wieku. Koncepcja ta dotyczyła odejścia od pojmowania rzeźby jako bryły. W jej koncepcji odrzucenie subiektywizmu, indywidualizmu i ekspresji dało miejsce na ,,bezwzględny obiektywizm formy”. Najistotniejszym była budowa abstrakcyjnego dzieła sztuki, które oparte było na ,,uniwersalnych i obiektywnych prawdach odkrywanych na drodze eksperymentu i analizy”. Do koncepcji tej odnosi się Maksym Ostrowski w swojej pracy ,,Mia100 Kobro/transmutacja panoramy w/z kobietę/ą”. Przytaczana koncepcja, choć odnosiła się do rozumienia formy przestrzennej, u Ostrowskiego znalazła odzwierciedlenie w cyklu obrazów które stały się jedną pracą, na którą złożyło się 7 kompozycji malarskich. Tworzą one rodzaj przytaczanej w tytule panoramy, a najistotniejszym motywem są wyszczególnione białym obrysem czarne formy, które znajdują się na każdej z części pracy. Nie odzwierciedlają one układu tkanki miejskiej lecz tworzą nowe układy oparte na rozumieniu uniwersalizmu w dziele, które nie posiada centrum kompozycyjnego. Każdy element pracy stał się jednakowo ważny. Kolejnym zawartym w tytule odniesieniem jest postać kobiety, samej Katarzyny Kobro, która poprzez aspekt płciowy utożsamiona jest z horyzontalizmem tworzonym przez kompozycję o wydłużonym, panoramicznym kierunku i kształcie. Odniesienie do postulatu artystki w którym wyraziła ona swoje dążenie do jednorodnej, pozbawionej szczególnych miejsc przestrzeni, jest przenikaniem się dzieła z przestrzenią. W ujęciu Maksyma Ostrowskiego koncepcja ta dotyka przenikania się formy przestrzennej i formy płaskiej. Jego rozbudowana kompozycja malarska nie posiada żadnego punktu ciężkości. Dopełnieniem tytułowej pracy jest seria rysunków które ukazują kolejne fazy opracowywania formy. Prace te ukazują proces prowadzący do powstania przemyślanej, jednorodnej i precyzyjnej formy, która odnosząc się do koncepcji dzieła Kobro pozwala w sposób szczególny obserwować efekty intensywnej pracy młodego łódzkiego artysty jakim jest Maksym Ostrowski.

Kurator: Bartek Jarmoliński

 

Otwarcie wystawy: 20.10 godz 19:00

 

Maksym Ostrowski ur. 1995, jest studentem Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, wystawa realizowana jest w ramach współpracy Galerii Promocji Młodych z Pracownią Obrazu prof. Aleksandry Gieragi ASP w Łodzi.