Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 2 =

Komediant na scenie regionalnej w Sieradzu

Sieradzkie Centrum Kultury 15 stycznia o godz. 19.00 zaprasza na spektakl "KOMEDIANT" z repertuaru Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi. Dramat prowokacyjnego austriackiego pisarza Thomasa Bernharda reżyseruje Agnieszka Olsten. Bilety w cenie 25 zł.

Sieradzkie Centrum Kultury 15 stycznia o godz. 19.00 zaprasza na spektakl "KOMEDIANT" z repertuaru Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi.

Bilety: w cenie 25 zł do kupienia w kasie SCK lub na www.scksieradz.pl

Będąc szczerym trzeba powiedzieć
że w ogóle teatr to absurd
ale będąc szczerym
nie można uprawiać teatru
nie można będąc szczerym
ani napisać sztuki teatralnej
ani zagrać w żadnej sztuce
będąc szczerym
w ogóle nie można nic zrobić

prawda?

sprawdź sam…

Thomas Bernhard


 

KOMEDIANT /Der Theatermacher/

przekład: Jacek St. Buras
reżyseria: Agnieszka Olsten
scenografia i kostiumy: Joanna Kaczyńska
muzyka: Kuba Suchar
reżyseria światła: Robert Mleczko

Aktorzy: Urszula Gryczewska / Dorota Kiełkowicz / Agnieszka Kwietniewska / Linda Rojewska / Agnieszka Więdłocha / Marcin Korcz / Seb Majewski


"Dramat Thomasa Bernharda KOMEDIANT jest opowieścią o frustracji i niespełnieniu, która spotyka podstarzałego aktora. Bruscon, mimo wszystko, nadal pielęgnuje w sobie poczucie ogromnego talentu i wartości. Wraz z rodziną, która jest jego zespołem teatralnym i ze spektaklem, który uważa za swoje opus magnum jeździ po małych miastach i wystawia na scenach, które bardziej służą zabawom tanecznym niż wielkiemu repertuarowi teatralnemu. Niezadowolony aktor projektuje swoje frustracje na rodzinę, stając się toksycznym mężem i ojcem. Nie umiejąc znaleźć rozwiązania problemów w sobie obarcza tym zadaniem żonę i dzieci. Te wszystkie uwikłania powodują, że teatr Bruscona staje się psychoterapią i oddala się od sztuki. Ten toksyczny rodzinny układ jest dobrym materiałem do przyjrzenia się kondycji aktora oraz teatru we współczesnej kulturze.

Przygotowując premierę KOMEDIANTA interesuje nas nie sama historia Bruscona ale bardziej opowieść o statusie aktora. Ważnym wydaje się znalezienie odpowiedzi na pytanie czy aktorstwo to jeszcze powołanie, misja czy już tylko zawód, a czy teatr to przestrzeń dialogu i dyskusji czy miejsce czystej i szlachetnej rozrywki. Te fundamentalne pytania dotyczące profesji i zawodu są również pytaniami o kondycję współczesnych ludzi, o ich poczucie wartości, o frustracje wynikające z niemożliwości wypełnienia stawianych nam społecznie wymagań. Te wszystkie aspekty powodują, że tekst Bernharda staje się ostrą krytyką rzeczywistości opartej na posiadaniu i konsumowaniu, która mimo, że jest stworzona dla ludzi, staje się nieludzka."

Materiały prasowe