Designerskie Targi Sztuka Wyboru
Sztuka Wyboru to wydarzenie skupione na designie, innowacjach i biznesie odpowiadające filozofii „natural thinking’’, które odbędzie się w dniach 11 – 12 kwietnia w strefie OFF Piotrkowska Center w Łodzi. Hasło przewodnie tegorocznej, drugiej edycji to „Design is here’’.
Sztuka Wyboru to wydarzenie skupione na designie, innowacjach i biznesie odpowiadające filozofii „natural thinking’’. Hasło przewodnie tegorocznej, drugiej edycji to „Design is here’’. Wydarzenie Sztuka Wyboru odbędzie się 11 – 12 kwietnia 2015 r. w strefie OFF Piotrkowska Center w Łodzi.
Tylko u nas, w jednym klimatycznym miejscu w oryginalny sposób przybliżymy jego uczestnikom świat designu oraz przemysłu kreatywnego i przedstawimy go z perspektywy twórców, a także profesjonalistów pracujących w branży. Sztuka Wyboru eksploruje wpływ kultury i sztuki na to co pojawia się w otaczającym nas świecie. To także miejsce spotkań i platforma dialogu, mająca na celu edukowanie nowych pokoleń ambitnych osób, które wiążą swoją przyszłość czy zainteresowania z branżą kreatywną. Dzięki prowadzonemu od początku dialogowi z odbiorcami festiwalowymi program wzbogacił się o nowe elementy, aż osiągnął obecny kształt, na który składają się m.in.:
Open Design
To serce festiwalu będące zbiorem wystaw tworzonych w odniesieniu do corocznego hasła przewodniego, prezentuje różne spojrzenia na projektowanie.
Showroom
To największa w Łodzi dwudniowa strefa polskiego dizajnu, to przestrzeń, w której prezentujemy unikatowe realizacje polskich projektantów. To platforma łącząca świat producentów, architektów i projektantów sztuki użytkowej. Udział ułatwi firmie dotarcie do potencjalnych partnerów biznesowych
Imagination is everything Startup
Design nie jest tak odległy od technologii, jak by się to mogło wydawać. By wskazać na niezwykłe możliwości wynikające z połączenia tych dwóch dziedzin, w ramach tegorocznej Sztuki Wyboru odbędzie się pierwsza tego typu 54 godzinna bitwa tematyczna dla osób które dopiero rozpoczynają przygodę ze strart – upami lub chcą zweryfikować swój projekt, a być może także zebrać zespół i stworzyć pierwszy prototyp. Celem pojedynku jest jeszcze głębsze wdrożenie technologii i innowacji do świata designu. Aspirujące startupy spróbują zrewolucjonizować świat designu i technologii, wykorzystując najbardziej zaawansowane innowacje z zakresu mediów, e-commerce i wearable technologies. Pojedynek kończy prezentacja efektów pracy, a także głosowanie jury na najlepsze projekty, które otrzymają nagrody. Imagination is everything Startup to nie tylko konkurs, ale przede wszystkim okazja do zdobycia doświadczenia i stworzenia nowych sieci networkingowych. Kids love design Celem strefy jest uzmysłowienie młodym uczestnikom festiwalu, że każdy przedmiot, który ich otacza, został kiedyś zaprojektowany. Z drugiej strony, celem jest uzmysłowienie projektantom potrzeb i oczekiwań małego odbiorcy w stosunku do projektowania rzeczy.
Wystawców zainteresowanych wzięciem udziału w II edycji TSW zapraszamy do kontaktu: aleksandramatenko@gmail.com
Aleksandra Mateńko