Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 2 =

Black Bear Filmfest

Trwa druga edycja Black Bear Filmfest - festiwalu kina grozy w Kinie Wytwórnia w Łodzi.

Black Bear Filmfest to nowoczesny i dynamiczny festiwal kina grozy, na którym można zobaczyć horrory, thrillery, mroczne kryminały, animacje jak i filmy artystyczne w szerokim znaczeniu poruszające tematykę lęku i strachu.

Zdecydowana większość pokazywanych filmów to europejskie bądź światowe premiery, których nie można zobaczyć na żadnym innym festiwalu w Polsce ani w oficjalnej dystrybucji kinowej.

Pierwsza edycja Festiwalu odbyła się w grudniu 2013 r. w kultowej warszawskiej Kinotece w Pałacu Kultury i Nauki. Druga edycja Festiwalu odbędzie się od 28 listopada w Łodzi (Kino 3D Wytwórnia) oraz od 5 grudnia w Warszawie (Kinoteka).

Na wszystkie filmy wstęp mają Widzowie, którzy skończyli 15 lat. Wyjątkiem są dwa filmy: Alleluja, który oglądać mogą tylko Widzowie dorośli oraz film Tulisie. Przygoda w tęczowym lesie, na który nie ma ograniczeń wiekowych.

Ceny biletów:

cena biletu: 14 zł

seans dla dzieci: 14 zł (na pojedynczy seans: widz + dziecko)

7 zł (na pojedynczy seans dla DRUGIEGO i kolejnego dziecka - dostępne tylko w kasie Kina)

160 zł (karnet na wszystkie pokazy)

 

28.11 | 19:30

OPENING NIGHT: JACKY W KRÓLESTWIE KOBIET

JACKY AU ROYAUMES DES FILLES
Francja 2014
87 MIN
REŻYSERIA Riad Sattouf 
OBSADA Charlotte Gainsbourg / Vincent Lacoste / Noémie Lvovsky
SCENARIUSZ Riad Sattouf
PRODUKCJA Anne-Dominique Toussaint 
KONTAKT The Festival Agency

W królestwie Bubunne od wieków nic się nie zmieniło - kobiety zajmują się wojną i rządami, mężczyźni zaś opiekują się dziećmi i domem. Wszyscy wielbią święte konie oraz panią Generał, która czuwa nad bezpieczeństwem całego kraju. Z kranów codziennie płynie pożywna papka, którą zajadają się poddani. Raz na sto lat organizowany jest wielki bal, na którym następczyni tronu wybiera swego partnera - "Wielką Kukłę". Dwudziestoletni Jacky zrobi wszystko, by dostać się na bal i zdobyć rękę pięknej Pułkownik. 
"Jacky w królewstwie kobiet" to przewrotnie opowiedziana baśń o Kopciuszku, w której wszystko postawione jest na głowie i nic nie jest takie, jakim się wydaje. To jednocześnie wyjątkowo zabawna i finezyjna satyra na sytuację kobiet w niektórych kulturach oraz na stosunki męsko-damskie w ogóle. Ponadto film Sattoufa w wyjątkowo przystępny i lekki sposób porusza tematykę tożsamości płciowej. Aż chciałoby się, żeby każda dyskusja na trudne tematy prowadzona była w podobnym tonie.
Na szczególną uwagę zasługuje występ ulubienicy Larsa Von Triera, Charlotte Gainsbourg, która w "Jacky w królewstwie kobiet" wcieliła się w rolę pani Pułkownik.

 

 

29.11

GODZ. 14.00 - STUDNIA
Anglia 2014
REŻYSERIA Thomas S. Hammock
OBSADA Haley Lu Richardson
SCENARIUSZ Jacob Forman, Thomas S. Hammock
PRODUKCJA Seth Caplan
KONTAKT Kaleidoscope Film Distribution

Od dziesięciu lat na ziemię nie spadła ani jedna kropla deszczu. W obliczu wyczerpanych zasobów wody ludzkość znajduje się na skraju wyginięcia. Grupy ocalałych gotowe są zabić za odrobinę życiodajnego napoju. W spalonej słońcem, pustynnej dolinie Oregon przetrwanie walczy 17-letnia Kendal (zjawiskowa Haley Lu Richardson), wytrwale strzegąc ostatniej działającej w okolicy studni. Wraz z cierpiącym na chorobę nerek partnerem Deanem (znany z sagi „Zmierzch” Booboo Stewart) musi stawić czoła nadciągającym zewsząd, spragnionym nieznajomym oraz siejącemu terror, okrutnemu Carsonowi (Jon Gries) i jego ludziom.

Udany debiut reżyserski Thomasa S. Hammocka (odpowiedzialnego wcześniej za scenografię m.in. do znakomitego „Terminalu” Stevena Spielberga czy „Następny jesteś ty” Adama Wingarda) sprawnie łączy postapokaliptyczny, mroczny klimat rodem z „Mad Maksa” z elementami kameralnego dramatu i klasycznego westernu. Brutalna walka o przetrwanie, zarówno z naturą, jak i samym człowiekiem, kontrapunktowana jest subtelnym wątkiem miłosnym i lekko komiksowym przerysowaniem. Światowa prasa doceniła „Studnię” za wspaniałą reżyserię i sugestywną wizję dystopijnego świata.

 

 

GODZ. 15.45 - METALÓWA
MÁLMHAUS
Islandia 2013
97 MIN
REŻYSERIA Ragnar Bragason
OBSADA Ingvar Eggert Sigurðsson/ Þorbjörg Helga Þorgilsdóttir/ Halldóra Geirharðsdóttir
SCENARIUSZ Ragnar Bragason
PRODUKCJA Ragnar Bragason/ Árni Filippusson/ Davíd Óskar Ólafsson
KONTAKT Picture Tree International GmbH

Młodzieńczy bunt podsycany muzyką Black Sabbath i Iron Maiden  – czy można wyobrazić sobie mieszankę bardziej wybuchową? Buntowniczką jest nastoletnia Hera  Karlsdottir, która żałobę po bracie zagłusza heavy metalem  , a zrezygnowane oblicze  zakrywa demonicznym makijażem i spływającymi na policzki  włosami. Poczucie pustki kieruje Herę na przystanek autobusowy, na którym siedzi codziennie ze spakowanym plecakiem. Trudno jednak kupić bilet w jedną stronę, gdy skórzana kurtka po bracie ciąży na plecach przypominając dziewczynie, że musi jeszcze zagrać gitarową solówkę nad jego grobem. „Metalówa” to historia o dojrzewaniu, ukazująca nietypowe spojrzenie na proces kształtowania się osobowości,  a także na bunt, który z siły destrukcyjnej zamienia się w styl życia. Czy możliwe jest wyjście poza ramy poglądów małomiasteczkowej społeczności? Czy śniegi islandzkiej farmy stopnieją pod glanami głównej bohaterki?

 

 

GODZ. 17.30 - COŚ MUSI SIĘ STAĆ
NÅNTING MÅSTE GÅ SÖNDER
Szwecja 2014
81 MIN
REŻYSERIA Ester Martin Bergsmark
OBSADA Saga Becker/ Iggy Malmborg/ Shima Niavarani 
SCENARIUSZ Ester Martin Bergsmark/ Eli Levén
PRODUKCJA Anna-Maria Kantarius
KONTAKT Tongariro Releasing

Historia trudnej miłości między androgynicznym Sebastianem i zbuntowanym Andreasem. Poznają się przypadkiem w męskiej toalecie, kiedy jeden broni drugiego przed pobiciem. Nie pasują do wyobrażeń o stereotypowych Szwedach - kradną piwo ze sklepu, tańczą tango na dachu - bo chcą doświadczać życia na własnych zasadach. Sebastian ukrywa w sobie drugą naturę, kobietę imieniem Ellie, która tak fascynuje i pociąga Andreasa. Obaj szukają swojej tożsamości, nie mieszcząc się w sztywnych ramach narzucanych przez społeczeństwo.

 

 

GODZ. 19.15  - WŁÓCZĘGA
THE ROVER
Australia 2014
102 MIN
REŻYSERIA David Michôd
OBSADA Robert Pattinson / Guy Pearce/ Scoot McNairy
SCENARIUSZ David Michôd / Joel Edgerton 
PRODUKCJA David Linde / Liz Watts / David Michôd
KONTAKT Monolith Film Ltd

Niedaleka postapokaliptyczna przyszłość. Australijskie bezdroża przemierzają dwa samochody, cały czas znajdując się w takiej samej odległości od siebie. Gdy jeden próbuje zrównać się z drugim, za szybą pojawia się lufa pistoletu, która zmusza do zachowania dystansu. Kierowca pojazdu pozostającego w tyle to Eric (jak zwykle świetny Guy Pearce), małomówny samotnik, zdeterminowany, by odzyskać swój samochód. Dlaczego zależy mu na nim tak bardzo – nie wiadomo.  Równie niewyjaśnione pozostają wydarzenia sprzed początku filmowej historii, które zamieniły gościnną Australię w miejsce, gdzie nieznajomych zamiast chlebem i solą wita się karabinem,  a kurz zmieszany z krwią znaczy miejsca pobytu postaci. . Jedno jest pewne – Eric nie cofnie się przed niczym, żeby złapać  złodziei swojego auta, nawet jeśli oznacza to uprowadzenie opóźnionego w rozwoju brata jednego z nich (w tej wymagającej roli Robert Pattinson). Po znakomitym „Królestwie zwierząt” David Michôd znów hipnotyzuje i dławi publikę duszną od gorąca i niepokoju fabułą. Jego najnowszy film miał premierę na tegorocznym festiwalu w Cannes. 

 

GODZ. 21.15 - BEAT THE SILENCE! CZAROWNICE 

CZARY NA PRZESTRZENI WIEKÓW
HÄXAN
Szwecja 1922
91 MIN
REŻYSERIA Benjamin Christensen 
OBSADA Benjamin Christensen / Elisabeth Christensen / Maren Pedersen 
SCENARIUSZ Benjamin Christensen

Szwedzkie „Czarownice” to epokowe dzieło kina niemego, wczesnego kina grozy i zarazem niezwykły eksperyment z pogranicza filmu dokumentalnego i fabularnego. Zrealizowany w 1922 roku, ten odważny obraz stanowi rzetelny i wciąż fascynujący traktat poświęcony czarnej magii i okultyzmowi na przestrzeni wieków. 
Benjamin Christensen swoje dzieło oparł częściowo na słynnym XV-wiecznym „Młocie na czarownice” Heinricha Kramera, nazywanym podręcznikiem dla łowców czarownic. Film otwiera sekwencja, w której poznajemy naukowe teorie dotyczące czarownic, bogato zilustrowane zdjęciami autentycznych rycin, rzeźb i obrazów z czasów średniowiecza. Następnie obserwujemy fabularne sceny z życia czarownic, takie jak przyrządzanie wywarów, sabat czy nawiązywanie kontaktów z samym diabłem. Dowiadujemy się również o stosowanych przez Inkwizycję rozmaitych metodach tortur i testów na czarownice. Ostatnia część filmu, rozgrywająca się już we współczesności (lata 20. XX wieku), stanowi podsumowanie historii czarownic. Wyłania się z niej mocno krytyczna ocena przeszłości, Kościoła oraz wynikającego ze stereotypów i zabobonów zacofania . 
Duński reżyser filmem „Czarownice” ściągnął na siebie ogromną krytykę, zaś sam tytuł został zakazany w Stanach Zjednoczonych i kilku innych państwach. Do dziś uznawany jest za kontrowersyjny, m.in. z uwagi na wyraźnie antykościelną wymowę i niespotykany jak na tamte czasy poziom ekranowej przemocy, perwersji i nagości. Pokazowi towarzyszyć będzie DJ Set Shahaf Thaler z muzyką deep house i nu disco. 

 

 

30.11 | 

GODZ. 13:30 - TULISIE PRZYGODA W TĘCZOWYM LESIE

LA TROPA DE TRAPO EN LA SELVA DEL ARCO IRIS
Portugalia / Hiszpania 2013
75 MIN
REŻYSERIA Alex Colls 
SCENARIUSZ Lola Beccaria 
PRODUKCJA Chelo Loureiro 
KONTAKT Latido Films


Kolejne przygody radosnych bohaterów filmu „Tulisie. Przygoda w słonecznej krainie” z 2010 roku są wyśmienitą zabawą dla najmłodszych widzów. 
Krówka Mumu i jej przyjaciele: piesek, żyrafa, świnka i ptaszek, dowiadują się z telewizji o nieszczęściu, które spotkało stado małpek. Poruszone ich smutnym losem postanawiają pomóc biednym stworzeniom. Wyruszają w niezwykłą podróż, podczas której napotkają m.in. plemię kolorowych skaczących kuleczek, stawią czoła rejsowi po wzburzonym morzu, a także spróbują przywrócić utracone kolory tęczy. Wszystko to podane jest w ciepłej i pogodnej atmosferze niesamowitej wyprawy. 
Perypetie Tulisiów jednocześnie bawią i uczą, wyczulając nawet najmłodszych widzów na konieczność dbania o środowisko czy pokonywania własnych lęków.

 

 

GODZ. 15.00 - BIAŁY BÓG
FEHÉR ISTEN
Węgry 2014
119 MIN
REŻYSERIA Kornél Mundruczó
OBSADA Zsófia Psotta / Sándor Zsótér / Body & Luke 
SCENARIUSZ Kornél Mundruczó / Viktória Petrányi / Kata Wéber
PRODUKCJA Viktória Petrányi / Eszter Gyárfás / Michael Weber / Fredrik Zander 
KONTAKT Stowarzyszenie Nowe Horyzonty

Trzynastoletnia Lili nie potrafi znaleźć wspólnego języka ani ze swoimi rodzicami, ani z rówieśnikami, a jej jedynym prawdziwym przyjacielem jest pies Hagen.  Kiedy matka dziewczyny musi wyjechać na kilka miesięcy z kraju, sprawy przybierają zły obrót. Dochodzi do kłótni z ojcem, w efekcie której Hagen zostaje porzucony na ulicy. Lili nie daje za wygraną i wyrusza na poszukiwanie kompana , naiwnie wierząc, że prawdziwa przyjaźń może przezwyciężyć największe przeszkody. Niestety, w tym samym czasie jej pies wyrusza w inną, bardziej ponurą podróż, podczas której odkryje do jak wielkiego zła zdolni są ludzie. Po konfrontacji z bezdusznością i okrucieństwem otaczającego świata Hagen zmieni się z potulnego zwierzaka w bestię, która poprowadzi swych czworonożnych współbraci do krwawej zemsty na swoich dawnych właścicielach.            

„Biały Bóg” to dzieło wielokrotnie nagradzanego węgierskiego reżysera Kornéla Mundruczó. To niesamowita, mroczna baśń osadzona w realiach współczesnego Budapesztu, tym bardziej poruszająca, że opowiedziana z punktu widzenia dwójki outsiderów (psa i nastoletniej dziewczyny). Obraz ten zdobył na festiwalu w Cannes 2014 nagrodę Un Certain Regard dla najlepszego filmu.

 

 

GODZ. 17.15 - SAMURAJ
DER SAMURAI
Niemcy 2014
80 MIN
REŻYSERIA Till Kleinert
OBSADA Michael Schumacher/ Pit Bukowski
SCENARIUSZ Till Kleinert
PRODUKCJA Anna de Paoli/ Linus de Paoli
KONTAKT Salzgeber & Co. Medien GmbH

Policjant Jakob Wolski znany jest wśród miejscowych jako „Samotny Wilk” – oddany swojej pracy, najwięcej czasu spędza patrolując ulice odludnego miasteczka w Niemczech, zaś w wolnych chwilach chętnie gra w karty z babcią. Od czasu do czasu spaceruje też po lesie, ciągnąc za sobą reklamówki z ociekającym krwią mięsem. Zostawia je zawsze w tym samym miejscu i nerwowo oglądając się za siebie, wraca na komisariat. Ma nadzieję, że nie spotka na swojej drodze grasującego w okolicy wilka, którego dokarmia w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców. Nie wie jednak, że wraz z pierwszą wizytą u rzeźnika zapoczątkował już łańcuch makabrycznych wydarzeń, które zmienią życie miasteczka za jednym zamachem samurajskiego miecza.
Niemiecki thriller „Samuraj” to złowieszczy teatr absurdu, koszmar , z którego nie sposób obudzić się takim samym. Zastanów się, czy na pewno chcesz obejrzeć ten film – nawet po wyjściu z kina jeszcze długo będziesz słyszał zgrzyt miecza przesuwanego po betonie, a za każdym rogiem ulicy majaczyć będzie mężczyzna w białej sukni i z wymalowanymi na czerwono ustami…

 

 

GODZ. 19.15 - O DZIEWCZYNIE, KTÓRA WRACA NOCĄ SAMA DO DOMU
A GIRL WALKS HOME ALONE AT NIGHT 
USA 2014
104 MIN
REŻYSERIA Ana Lily Amirpour
OBSADA Marshall Manesh/ Pej Vahdat/ Sheila Vand
SCENARIUSZ Ana Lily Amirpour 
PRODUKCJA Ana Lily Amirpour/ Justin Begnaud/ Sina Sayyah
KONTAKT Kinology

W przemysłowym mieście Bad City rządzą narkotyki, prostytucja i przemoc. Blisko mu do Los Angeles z komiksów Franka Millera. Obywatele mówią tu w języku farsi, kobiety noszą czadory, a po ulicach jeżdżą samochody z lat 50. W czarno-białym świecie żyje główna bohaterka, neurotyczna wampirzyca – połączenie Louise Brooks i Thany z Ms. 45 Abla Ferrary. Niema mścicielka poluje i wymierza sprawiedliwość, ale działa przede wszystkim w interesie lokalnych kobiet. Pewnej nocy, tuż po kolejnej zbrodni, spotyka Arasha, irańskiego Jamesa Deana, który zostaje narkotykowym dilerem. Film Any Lily Amirpour to na pewno nie kolejna, zwykła, gatunkowa wariacja z wampirami w tle. Reżyserka miesza konwencje i żongluje filmowymi odniesieniami. W wykreowanym przez nią świecie nie obowiązują żadne zasady, a tytułowej „Girl” blisko do bohaterek Madame X – Absolutna władczyni Ulrike Ottinger.

 

 

GODZ. 21.00 - MECZ ZOMBIE
GOAL OF THE DEAD
Francja 2013
115 MIN
REŻYSERIA Benjamin Rocher / Thierry Poiraud
OBSADA Alban Lenoir / Charlie Bruneau / Tiphaine Daviot
SCENARIUSZ Nicolas Peufailit / Tristan Schulmann / Marie Garel Weiss
PRODUKCJA Raphaël Rocher
KONTAKT Films Distribution

Siedemnaście lat temu Samuel Lorit porzucił swój lokalny klub piłkarski i przeniósł się do Paryża, by tam osiągać bardziej znaczące sportowe sukcesy, a przy okazji zarabiać większe pieniądze. Teraz, u schyłku kariery, wyrusza wraz zobecnym klubem na mecz pucharowy do swego rodzinnego miasteczka. Jednak jego dawni przyjaciele i koledzy nie zapomnieli o zdradzie, i szykują przyjezdnej drużynie, w tym także dawnemu idolowi, naprawdę gorące powitanie. Kiedy na dodatek pod wpływem środków dopingujących jeden z piłkarzy drużyny przeciwnej zmieni się w krwiożerczego zombie, stawką meczu stanie się nie puchar, a przetrwanie.
„Mecz Zombie” to brawurowy film w reżyserii francuskiego duetu Thierry Poiraud i Benjamin Rocher. Twórcy ci mieli już wcześniej do czynienia zarówno z filmami komediowymi, jak i gore (wystarczy wspomnieć wyreżyserowany przez Rochera głośny film „Horda”). W swoim wspólnym dziele w pełni wykorzystali te doświadczenia. 
„Mecz Zombie” to nieco karkołomne i widowiskowe połączenie horroru, komedii oraz meczu futbolowego, opowiedziane z prędkością szarżującego na bramkę Cristiano Ronaldo, które sprawia, że trudno oderwać wzrok od ekranu.

 

 

 

01.12 | 

GODZ. 16:15  - SYBERYJSKA EDUKACJA

EDUCAZIONE SIBERIANA 
Włochy 2013
110 MIN
REŻYSERIA Gabriele Salvatores
OBSADA John Malkovich/ Arnas Fedaravicius/ Peter Stormare/ Eleanor Tomlinson 
SCENARIUSZ Stefano Rulli/ Sandro Petraglia/ Gabriele Salvatores
PRODUKCJA Riccardo Tozzi/ Marco Chimenz/ Giovanni Stabilini/ Gina Gardini
KONTAKT Westend Films

Akcja filmu rozgrywa się w latach 1985-1995, gdzie dokonały się najważniejsze zmiany we współczesnej historii: upadek muru berlińskiego, a następnie zniknięcie Związku Radzieckiego. Na południu Rosji w mieście, które stało się swoistym gettem dla przestępców, wychowuje się dwójka najlepszych przyjaciół, Kołyma (Arnas Fedaravicius) i Gagarin (Vilius Tumalavicius). Tu edukacja przekazywana jest w dość szczególny sposób; poprzez kradzieże i rabunki z użyciem broni; a edukatorzy mają ściśle określone reguły, które nazywają kodeksem honorowym. Główny z nich, dziadek Kuzja (John Malkovich) - szef syberyjskiego syndykatu zbrodni, uczy znaczeń tatuaży, szacunku wobec słabszych i pogardy dla niektórych grup etnicznych. Czas jednak mija, chłopcy dorastają, a świat, otwierając przed nimi nowe możliwości, powoduje, że przestrzeganie zasad nie jest już sprawą priorytetową... 

 

 

GODZ. 18.15 - STEREO
STEREO
Niemcy 2014
90 MIN
REŻYSERIA Maximilian Erlenwein
OBSADA Jürgen Vogel/ Moritz Bleibtreu/ Petra Schmidt-Schaller
SCENARIUSZ Maximilian Erlenwein
PRODUKCJA Alexander Bickenback/ Manuel Bickenbach/ Khaled Kaissar
KONTAKT Beta Cinema

Największym problemem Erika są niezapłacone mandaty za zbyt szybką jazdę na motorze – przynajmniej do czasu, kiedy w pobliżu jego warsztatu samochodowego pojawia się zakapturzona postać. Mężczyzna zaczyna widzieć ją wszędzie: jadącą na dachu samochodu, siedzącą po turecku na poboczu, stojącą nieruchomo na polu kukurydzy. Z czasem nieznajomy zaczyna być coraz śmielszy i towarzyszyć Erikowi w intymnych rozmowach, a nawet sypiać w jego łóżku. Problem w tym, że złośliwe podszeptywania intruza słyszy tylko Erik – „Twoje życie jest iluzją. Wkrótce i tak wszystko stracisz”. Czyją twarz kryje kaptur? Po czyjej stronie jest tajemniczy nieznajomy.
„Stereo” ukazuje rzeczywistość bohatera złożoną z dwóch różnych wymiarów. To jakby dwa różne odbiorniki przekazywały sprzeczne sygnały o tym, co jest prawdziwe, a co tylko imituje otaczający świat. Jedno jest pewne – przeszłość do iluzji nie należy i choćby nie wiem jak się starać, nie da się jej w nią zamienić.

 

 

 

GODZ. 20.00 - ARESZT DOMOWY
HOUSEBOUND
Nowa Zelandia 2014
109 MIN
REŻYSERIA Gerard Johnstone 
OBSADA Morgana O’Reilly / Rima Te Wiata / Glen-Paul Waru 
SCENARIUSZ Gerard Johnstone
PRODUKCJA Luke Sharpe
KONTAKT Films Distribution 

Pełnometrażowy debiut reżyserski Gerarda Johnstone’a „Housebound” jest pierwszą od czasu „Przerażaczy” (1996) Petera Jacksona tak udaną nowozelandzką produkcją w gatunku horrorów komediowych o nawiedzeniu. 
Lekceważąca prawo Kylie (Morgana O’Reilly) za nieudaną próbę rabunku zostaje skazana przez sąd na ośmiomiesięczny areszt domowy. Dla zbuntowanej dziewczyny przymusowy pobyt pod jednym dachem z chorobliwie gadatliwą matką (Rima Te Wiata) stanowi najwyższą z kar. Co więcej, rodzicielka głęboko wierzy, czym mocno irytuje swoją córkę, że ich dom jest nawiedzony, Sceptycyzm Kylie i jej pogarda dla absurdalnego z początku przekonania ustępują, gdy dziewczyna sama zaczyna wyczuwać w domu niepokojącą obecność. 
„Housebound” to zwariowany film z silnymi kobietami w rolach głównych, który w równej mierze sprawdza się jako pełnoprawne kino grozy (straszy, zaskakuje i wstrząsa scenami obfitej posoki), jak i wyśmienita komedia. Gerard Johnstone nie ma żadnych zahamowań w bezceremonialnym ukazywaniu swojej drastycznej wizji. Ponadto bawi się konwencjami, igrając z przyzwyczajeniami widzów i obnażając nadużywane fabularne schematy. Piękny hołd złożony wczesnej twórczości Petera Jacksona.

 

 

GODZ. 21.45 - GLINIARZ WILKOŁAK
WOLFCOP
Kanada 2014
79 MIN
REŻYSERIA Lowell Dean
OBSADA Leo Fafard/ Amy Matysio/ Jonathan Cherry
SCENARIUSZ Lowell Dean/ Bannister Bergen
PRODUKCJA Lowell Dean/ Bernie Hernando/ Deborah Marks/ Danielle Masters/ Hugh Patterson
KONTAKT Raven Banner Entertainment

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałaby baśń o Czerwonym Kapturku w wersji nieocenzurowanej?. Czy czujecie się zawiedzeni, bo nie widzieliście do tej pory na ekranie wystarczająco realistycznej przemiany człowieka w wilkołaka? Czy poszukujecie tytułu oferującego przekonujące połączenie horroru z komedią? 
Jeśli na powyższe pytania odpowiedzieliście twierdząco, „Gliniarz Wilkołak” jest idealnym filmem dla was. Uzależniony od mocnych trunków policjant budzi się pewnego dnia z wyrytym na torsie pentagramem. Podczas gdy większość alkoholików rzuciłaby w tym momencie nałóg i przewartościowała swoje życie, Lou nie ma na to czasu – wkrótce jego ciało zaczyna przechodzić niewiarygodne przemiany. Zamiast rozpaczać, bohater postanawia wykorzystać swoje wilkołacze alter ego najlepiej jak potrafi i z nieudolnego stróża prawa zamienia się w respektowanego wśród mieszkańców obrońcę sprawiedliwości. 
„Gliniarz Wilkołak”, kanadyjski pastisz w reżyserii Lowella Deana wręcz nurza się w kliszach kina klasy B, z gracją wpasowując się w kategorię filmów tak złych, że aż dobrych, i z pewnością sprawi, że podczas seansu zawyjecie ze śmiechu.

 

 

 

02.12 

GODZ. 15:30 - WIOSNA

SPRING

Kanada 2014
109 MIN
REŻYSERIA Justin Benson/ Aaron Moorhead
OBSADA Lou Taylor Pucci/ Nadia Hilker/ Vanessa Bednar
SCENARIUSZ Justin Benson
PRODUKCJA Justin Benson/ David Clarke Lawson/ Luca Legnani/ Aaron Moorhead
KONTAKT XYZ Films

Każdy jest panem własnego losu i sam wybiera swoją truciznę, a najlepszą są podobno włoskie kobiety. Przynajmniej według poczciwego staruszka, na farmie którego zatrudnia się Evan po przyjeździe do kraju słonecznych winnic i wybornego spaghetti. Cel podróży nie miał większego znaczenia dla naszego bohatera, który w rodzinnych Stanach Zjednoczonych dopiero co pochował matkę, stracił pracę i zaczął dostawać pogróżki od lokalnego zadymiarza – liczył się tylko wyjazd z ojczyzny. 
Przeprowadzka do Włoch wychodzi chłopakowi na dobre – już pierwszego dnia poznaje piękną Louise, włoską studentkę biegle władającą językami martwymi. Uwaga wspomnianego pracodawcy okazuje się być jednak bardzo trafna, i to nie tylko ze względu na stereotyp włoskiej femme fatale. 
W momencie, gdy “Wiosna” zaczyna przypominać uroczą komedię romantyczną, narracja zmienia się równie gwałtownie jak wygląd nagiego ciała Louise. Dziewczyna podejrzanie często znika w jaskini pod miastem, gdzie zostawia po sobie płaty gnijącej skóry i pustą klatkę po królikach. Czy Evan będzie w stanie wyplątać się z tego toksycznego związku?

 

 

GODZ. 17.30 - MROCZNA DOLINA
DAS FINSTERE TAL
Austria 2014
105 MIN
REŻYSERIA Andreas Prochaska 
OBSADA Sam Riley, Paula Beer Tobias Moretti
SCENARIUSZ Martin Ambrosch / Andreas Prochaska
PRODUKCJA Helmut Grasser / Stefan Arndt
KONTAKT Films Distribution

Internetowy słownik PWN podaje taką oto lapidarną definicję westernu: film przygodowy, którego bohaterami są kowboje, i którego akcja rozgrywa się na Dzikim Zachodzie. 
A gdyby tak osadzić akcję westernu w XIX-wiecznej alpejskiej wiosce? Taki pomysł może przywieść na myśl starego dobrego„Winnetou” produkcji NRD, jednak po seansie „Mroczna Dolina” w reżyserii Andreasa Prochaski widzowie z całą pewnością stwierdzą, że efekt może być zdecydowanie ciekawszy niż się spodziewali.. 
Do odizolowanej od świata austriackiej wioski przybywa samotny jeździec, pozornie zainteresowany jedynie uwiecznianiem piękna alpejskiej przyrody za pomocą swego aparatu fotograficznego. Kiedy jednak zaczynają ginąć członkowie rodu Brennerów, do tej pory niepodzielnie władającego osadą, rychło okazuje się, że nieznajomy pojawił się tutaj w zupełnie innym, o wiele bardziej niepokojącym celu.
„Mroczna Dolina” to piękna i mroczna opowieść o poszukiwaniu sprawiedliwości oraz dowód na to, że zemsta smakuje równie dobrze pod wszystkimi szerokościami geograficznymi.

 

 

GODZ. 19.45 - COŚ ZA MNĄ CHODZI
IT FOLLOWS
USA 1014
107 MIN
REŻYSERIA David Robert Mitchell
OBSADA Linda Boston/ Caitlin Burt/ Heather Fairbanks
SCENARIUSZ David Robert Mitchell
PRODUKCJA Rebecca Green/ David Kaplan/ Erik Rommesmo/ Laura D. Smith
KONTAKT Visit Films

TO pójdzie za tobą wszędzie. Nie spieszy się, ma znacznie więcej czasu niż ty. Nie pomogą zamknięte drzwi i okna, ani odludne zakątki – znajdzie cię wszędzie. Może przybrać postać kogoś bliskiego albo nieznajomego w tłumie. Pod żadnym pozorem nie możesz pozwolić, żeby cię dotknęło. Jedyny sposób, żeby się uwolnić to przekazać niebezpieczeństwo dalej, ale pamiętaj – seks to nie wszystko, musisz też uprzedzić kolejną osobę, bo inaczej TO wróci po ciebie…
Słowa te słyszy 19-letnia bohaterka filmu, przywiązana do krzesła i wypatrująca złowrogich ruchów w ciemności. Od tej pory nie przestanie się już oglądać, a każda powoli zmierzająca w jej stronę postać będzie rozbudzać jej instynkt przetrwania. „Coś za mną chodzi” to podnoszący włos na głowie ukłon w kierunku teen slasherów z lat 90-tych, który mógłby służyć jako pomoc naukowa na lekcjach poświęconych chorobom przenoszonym drogą płciową.
Najnowszy film Davida Roberta Mitchella wywołał przerażenie publiczności tegorocznego festiwalu w Cannes, gdzie pokazywany był w sekcji Międzynarodowy Tydzień Krytyki. Taka reakcja to chyba najlepsza rekomendacja dla filmu grozy.

 

GODZ. 21.30 - R100
R100
Japonia 2013
100 MIN
REŻYSERIA Hitoshi Matsumoto 
OBSADA Nao Omori, Mao Daichi, Shinobu Terajima 
SCENARIUSZ Hitoshi Matsumoto 
PRODUKCJA Akihiko Okamoto

Czwarty film bezkompromisowego japońskiego reżysera-komika Hitoshiego Matsumoto jest dowcipną i perwersyjną „odą do radości” osiąganej dzięki doznaniom sado-maso. Ten nietuzinkowy obraz to nieuznająca tematów tabu, wybuchowa mieszanina czarnej komedii, dramatu, kina wschodnich sztuk walki, autotematycznej refleksji i ekranowych uciech BDSM. Widz przez 100 minut seansu obcuje z nieposkromioną siłą wyobraźni i seksualnych zboczeń na granicy jawy i snu. A wszystko to podlane zostaje dużą porcją surrealizmu i fantazyjnej szarży spod znaku Noboru Iguchiego. 
Takafumi Katayama (w tej roli Nao Ômori, znany choćby z filmu „Ichi Zabójca” ) to porządny i stateczny obywatel, którego życie wypełniają monotonia i przeciętność. Wiedziony potrzebą odkrywania nowych doznań dołącza do tajemniczego klubu o wymownej nazwie „Bondage”, członkostwo w którym trwa rok i nie można go wcześniej wypowiedzieć. Takafumi wkracza w świat nieznanych sobie dotąd wrażeń, w rzeczywistość ekstatycznych perwersji z pogranicza bólu i rozkoszy. Z czasem sytuacja wymyka się spod kontroli, ściągając na najbliższych Takafumiego poważne niebezpieczeństwo. 
„R100” obfituje w sceny, które trudno ogarnąć rozumem czy zmysłami. Rozmach, nieograniczona fantazja i autoironia reżysera sprawiają jednak, że film przenosi widza w inny świat, o którym ciężko mu będzie zapomnieć.

 

 

03.12 | 

GODZ. 16:30 - TERAPIA

DE BEHANDELING
Belgia 2014
120 MIN
REŻYSERIA Hans Herbots 
OBSADA Geert van Rampelberg / Ina Geerts / Johan van Assche
SCENARIUSZ Mo Hayder / Carl Joos
PRODUKCJA Peter Bouckaert / Petra Goedings
KONTAKT Be for Films

Inspektora Nicka Cafmeyera 25 lat temu dotknęła niewyobrażalna tragedia: jego młodszy brat Bjorn zaginął. Podejrzany o jego porwanie, notowany przestępca seksualny Ivan Plettinckx, po dziś dzień jest sąsiadem policjanta i czerpie sadystyczną przyjemność z podsuwania mu fałszywych informacji dotyczących Bjorna. Kiedy uprowadzony zostaje kolejny chłopiec, Cafmeyer wręcz rzuca się do rozwiązania tej sprawy i zrobi absolutnie wszystko, żeby dziecko zostało odnalezione całe i zdrowe. 
„Terapia” to film wyreżyserowany przez Belga Hansa Herbotsa, twórcę znanego w swym kraju głównie z seriali telewizyjnych. Ten mroczny i niepokojący thriller przesiąknięty jest atmosferą znaną ze skandynawskich kryminałów, takich jak choćby duński „Most nad Sundem”. Narzucają się również skojarzenia z niesamowitym „Siedem” Davida Finchera czy „Milczeniem owiec” Johnathana Demme'a. Kiedy dodamy do tego wyśmienitą grę aktorską odtwórcy głównej roli Geerta Van Rampelberga, to otrzymamy prawdziwą ucztę dla miłośników dreszczowców. 
Uwaga! Film przeznaczony dla widzów o mocnych nerwach. Naprawdę mocnych.

 

 

GODZ. 18.45 - WREDNE JĘDZE
LAS BRUJAS DE ZUGARRAMURDI 
Hiszpania 2013
112 MIN
REŻYSERIA Álex de la Iglesia 
OBSADA Hugo Silva / Mario Casas / Carmen Maura 
SCENARIUSZ Álex de la Iglesia 
PRODUKCJA Enrique Cerezo 
KONTAKT Film Factory Entertainment

Grupa zdesperowanych mężczyzn okrada sklep złotniczy "Compro oro". Prześladowani przez policję uciekają w stronę lasu, gdzie spotykają szalone kobiety żywiące się ludzkim mięsem.

 

 

GODZ. 20.45 - ALLELUIJA
ALLELUIA
Belgia 2014
92 MIN
REŻYSERIA Fabrice du Welz
OBSADA Lola Dueñas / Laurent Lucas / Stéphane Bissot
SCENARIUSZ Fabrice du Welz / Vincent Tavier
PRODUKCJA Clément Miserez / Vincent Tavier
KONTAKT The Festival Agency

Reżyser kultowej „Kalwarii”, Fabrice Du Welz, powraca z jednym z najbardziej wstrząsających tytułów roku. Wyświetlany podczas festiwalu w Cannes film „Alleluia” to bezkompromisowy thriller psychologiczny o perwersyjnej miłości, która nie cofnie się przed najgorszą zbrodnią.                                                   

Gloria (znana z filmów Pedro Almodovara Lola Duentes) ma za sobą traumatyczny związek. Z niewielką pomocą koleżanki, u której znalazła schronienie, umawia się na randkę z przystojnym biznesmenem Michelem (Laurent Lucas – pamiętny Marc z „Kalwarii”). Spotkanie rodzi wielką namiętność, której nie gasi nawet ujawnienie gorzkiego sekretu mężczyzny. Michel okazuje się bowiem kochankiem-oszustem, wyłudzającym pieniądze od samotnych kobiet. Gloria postanawia pomóc ukochanemu i - udając jego siostrę - towarzyszy mu w kolejnych przestępczych intrygach.

Dzięki znakomitym kreacjom aktorskiego duetu Duentes-Lucas i wysmakowanym zdjęciom Manuela Dacosse’a od belgijskiego obrazu wprost nie sposób oderwać wzroku. „Alleluia” przypomina psychotyczną wariację na temat legendarnej tytułowej pary z filmu „Bonnie i Clyde”, w którym niebezpieczny miłosny szał idzie w parze z orgią przemocy. Inspiracją do scenariusza były autentyczne wydarzenia, które wstrząsnęły Ameryką lat 1947-1949.

 

 

 DODATKOWO:

Teatr Studyjny, ul. Kopernika 8

1 grudnia godz. 14.00 - POKAZ ETIUD STUDENTÓW EUROPEJSKICH SZKÓŁ FILMOWYCH

2 grudnia godz. 12.30 -  POLSKI KLASYK  - Gangsterzy i Filantropi w reż. J. Hoffmana

 

 

Pozdrawiam

Renata Kociuba

601 232 003

 

--

DODATKOWO